Oldalak

2010. október 15., péntek

Grillezett csirkemell, grillezett körtével, csokoládéöntettel

A férjem egyik kedvence, mert egyszerre főétel és desszert. Én azért kedvelem leginkább, mert finom, egészséges és csak pár perc az elkészítés. A legnagyobb macera, hogy frissen, melegen legyen tálalva, de ezt segíti a 10-15 perces elkészítési idő. Tehát tökéletes ebéd rohanós napokon is. Bár ma nem sietek semmivel sehová, ez volt a férfiúi kívánság. És hát ki tud ellenállni a szerelme kérésének? Én biztosan nem. :)
A csokoládé öntet opcionális, én sokszor csak (fahéjas) mézet csorgatok a körtére. Ha valaki nagyon édesszájú lehet mindkettőt egyszerre.

2 személyre:
1 egész csirkemellfilé
4-6 körte (közepesen kemény)
só, bors
méz, fahéj

A csirkemellet megmosom, papírtörlővel leitatom, lehártyázom és levágom a zsírosabb részeket, ha van. Lapjára ketté vágom és minden szeletet, mindkét oldalán meghintem kevés! sóval és bors
sal. A körtét megmosom, meghámozom, kimagozom és 6-8 cikkre vágom.
Forró grillserpenyőbe kevés olajon 2 szelet csirkemellfilét teszek és annyi körtét, amennyi kényelmesen elfér mellette anélkül, hogy fednék egymást. Mindkét oldalát (a csirkének és a körtéknek is) csíkosra sütöm. Melegen tálalom. A forró körtét megszórom őrölt fahéjjal és bekenem mézzel vagy csokoládéöntettel kínálom.

Most jön a kötözködés. Mostanában a legtöbb gasztroblogon azt olvasom, hogy a csokoládéöntet az x dkg étcsokoládé felolvasztva. Ez mind szép és jó és tényleg nagyon finom, de nálam például nem áll itthon hegyekben ez a drága finomság. Én ehelyett házi készítésű csokoládéöntetet szoktam gyártani, amit még a nagymamámtól tanultam. Na ne gondolja senki, hogy most itt a Boci vagy a Tibi csoki eredeti receptje következik, de szerintem ennél olcsóbb és finomabb megoldás nincs torták, sütemények bevonására ill. öntetnek.
Ha már eléggé felcsigáztam mindenkit itt a banálisan egyszerű recept:

5 dkg kakaópor (lehetőleg holland vagy szerencsi)
5 dkg vaj
10 dkg cukor (én mindenhez barna nádcukrot használok)

A cukrot és kakaót összekeverem, a vajat kis lángon megmelegítem. Az olvadt vajhoz hozzákeverem a cukros kakaót és addig kevergetem, amíg a cukor feloldódik. Itt össze fog ugrani és kissé csomós lesz, ezért óvatosan kevés vizet kell önteni hozzá, hogy sima legyen. Ha már elég bele a víz még tovább kell keverni, hogy a cukor feloldódjon. És már kész is.
Nekem ez a mennyiség elég egy zserbó vagy egy 18 cm-es torta bevonásához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése