Oldalak

2010. november 18., csütörtök

Fusilli cukkinivel és fetával

Legutóbb nagyjából háromszor annyi cukkinit és fetát sikerült vennem, mint amennyire valójában szükségem volt. Mostanában meg valahogy mindig olyan kevés idő jut főzésre.
A férjem a héten (és jövő héten is) alig van itthon munka miatt, reggel 3-4-kor megy és este 8-9-kor jön. Szilárd eléggé nehezen viseli, mert máskor az ő apukája többet szokott itthon lenni nap közben, de legalábbis ebédelni szinte mindig hazajön (általában megteheti).
Vigaszul minden nap találkoznunk kell valamelyik nagyszülővel, ami valljuk be nekem is jól esik. Itt meg kell említenem, hogy azon kevesek (tényleg olyan kevés?) közé tartozok, aki nagyon jól kijön az apósával és anyósával is. Sőt szeretem őket és minden jel arra utal, hogy ők is engem. Nem mondom előfordul, hogy nem értünk valamiben egyet, de a házasságom lassan 4 éve alatt, eddig semmilyen! konfliktusba nem keveredtünk.

Mielőtt a lényegre térnék még egy apróság.
Szilárd, a nagy és ügyes 2 és fél éves, mindig segít a főzésben. Ma például két deszkát használtam a cukkini szeletelésére, hogy amíg én aprítok, addig ő bele tudja rakosgatni a kész kockákat a serpenyőbe. Amikor pedig meglátta a fusillit ujjongott: " Anya, tésztát eszünk? Azt nagyon szeretem!".
El kell mondanom, hogy szerencsés vagyok, mert Szilárd egyáltalán nem válogatós. Bármilyen ételt örömmel megeszik és saját elmondása szerint ízlik neki. Az utóbbit az elfogyasztott mennyiség is egyértelműen alátámasztja. A mai ebédet is többször megdicsérte: "Hm. Ez nagyon finom. Ízlik nekem."

2 és fél főre
3 salátacukkini (~40 dkg)
1 fej hagyma
olasz fűszerkeverék (kakukkfű, rozmaring, oregánó, bazsalikom)
egy csipet só
2 púpos evőkanál tejföl (elhagyható)
25 dkg fusilli

A hagymát megpucolom és apróra vágom. A cukkiniket megmosom, levágom a két végét és félszer feles kockákra aprítom (hámozni nem muszáj). Kevés olajon, közepes lángon, egy serpenyőben, addig sütöm a hagymát és a cukkinit, míg a cukkini kis színt kap és átpuhul. Ekkor ízlés szerint megszórom az olasz fűszerkeverékkel, én kb 2 teáskanálnyit tettem bele, enyhén megsózom és összeforgatom. Leveszem kis lángra és hozzákeverem a tejfölt. Ezzel lezárom a gázt, ez kész. A tésztához egy nagyjából 4 literes edényben vizet forralok. A forró vízbe teszek egy csapott kanál sót és pár csepp étolajat, ezután mehet bele a tészta. Néha megkeverve megfőzöm a tésztát, majd leszűröm.
A meleg tésztára szedek a cukkiniből és feta sajttal megszórom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése