Oldalak

2011. február 16., szerda

Fánk

Ha farsang, akkor fánk! A receptet Reninél találtam.
A tésztán nem akartam variálni, de a véletlen közbeszólt. Az élesztőm nem volt elég friss, így nem futott fel. Ezért 10 g porélesztőre cseréltem a frisset. Aztán ránéztem az órára és majdnem elájultam. Elfelejtettem, hogy 45 perc múlva randim van a férjemmel. :) Így a félig kelt tésztát lefóliáztam és ment a hűtőbe.

32 db (6cm átmérőjű szaggatóval)

50 dkg liszt
4-5 mk. cukor
4 tojás sárgája
10 g friss élesztő
8 dkg olvasztott vaj
3 dl tej
csipet só
olaj a sütéshez

Este a hideg tésztát ujjnyi vastagra nyújtottam, kiszaggattam, nagyjából egy óra alatt megkelt. Kb 3 ujjnyi olajat hevítettem egy 2 literes edényben. A tésztát úgy tettem a forró olajba, hogy az a fele legyen felül, ami a deszkán az alja volt, és fedő alatt sütöttem kb. 1 percig. Ezután átfordítottam és fedő nélkül megsütöttem a másik oldalát is. Konyhapapírra szedtem.
A friss fánkokat, egy habzsák segítségével, csokoládépudinggal töltöttem. A tetejükre cukormázat csorgattam (egy tojásfehérjéből 12 dkg cukorral) és megszórtam tortadarával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése