Oldalak

2011. augusztus 26., péntek

Zöldséges csirkeragu


Terhesnek lenni jó! Már ha az ember lánya olyan szerencsés, mint én és sosincs rosszul. Márharmadjára élem át ezt a csodás állapotot. Erre, nem titkoltan, büszke is vagyok. :)
Mégis vannak kisebb "problémák", amiket tapasztalok. Ezek általában a hirtelen megnövekedett körméretem miatt vannak. Például nehezen tudom felmérni, hol férek el, anélkül, hogy a hasam bármihez is hozzáérne. Így a kismamaruháim gyakrabban hordott darabjai kissé kibolyhosodnak a pocakomon. Aztán a mosogatásnál néha hozzáér a mosogató széléhez, így csupa víz lesz. Vagy nem érem el a felső polcot, amire lapos hassal könnyedén fel- és lepakoltam. Na és a foltok. Ha leeszem magam, az a falat biztosan a hasamon landol. :)
Gyakran nevetünk ezeken az apróságokon. :)

Az ételről pedig annyit, hogy egy nagyon friss és egészséges, könnyű nyári ebéd, esetleg vacsora. Az elkészítés megint nem tart tovább fél óránál. Nálunk az ilyen receptek mindig nagy sikert aratnak. Már reggel elkészítettem, és langyosan tálaltam, mert ebben a forróságban nekünk így jobban esik.

3 főre

egy egész csirkemell (én most csontosat vettem, és itthon filéztem ki)
2-3 ek olaj
1 közepes fej vöröshagyma
2 szál közepes répa
1 csemegeuborka
3 nagy paradicsom
1 ág kakukkfű
bors
citrom (elhagyható)

A hagymát megpucolom és apróra kockázom. Az olajon megdinsztelem.
A csirkemellet lefejtem a csontról, leveszem a bőrét, megmosom és papírtörlővel megszárítom. 1x1 cm-es kockákra vágom. Hozzáadom a hagymához és megpirítom, amíg minden oldala fehér lesz. Egy nagy csipet sóval, ízlés szerint borssal megszórom és hozzáadom a kakukkfüvet.
A répákat megpucolom, 1x1 centisre kockázom, a húshoz keverem és letakarva párolni kezdem, közepes lángon.
Közben alaposan megmosom az uborkát és azt is felkockázom, a répás húshoz adom. Fedő alatt addig párolom, amíg a répa elkezd puhulni, de még roppanós. Közben néha megkeverem.
A paradicsomot megmosom, kiveszem a csumáját, felaprítom.
Leveszem a fedőt, beleteszem a paradicsomot és addig főzöm, amíg a paradicsom is megpuhul. (Ez már nem sok idő.)
Tálalásnál ízlés szerint citromlevet adok hozzá.
Lehet még hideg tejfölt, puha kenyeret is kínálni mellé.




2 megjegyzés: