Oldalak

2012. január 12., csütörtök

Pisztáciás csiga


Láttátok Segal Viktor milyen képeket osztott meg a minap a facebook oldalán?
Az egyiken pisztáciás csigák voltak. Pisztáciás csiga? Én erről miért nem hallottam még soha? 
Pedig imádom a pisztáciát meg a csigát is! :)
Rögtön elkezdtem receptek után kutakodni, de nem igazán találtam. 
Így megalkottam a saját elképzelésem szerint.
A tésztát egy az egyben innen emeltem el. :) Nagyon fonom! (Már nyersen megkóstoltam.)

Hozzávalók (8 nagy csiga + a két vége)

Tészta

125 ml tej
1 dkg élesztő
5 dkg cukor
4 dkg vaj
1 csipet só
1 tojás
30 dkg liszt

Egy nagyobb edényben összekevertem a cukrot a szobameleg tejjel. Belemorzsoltam az élesztőt, majd állni hagytam amíg az élesztő felfutott. Hozzáadtam a puha vajat, a sót, a tojást és a lisztet.  Simára dagasztjuk (közepesen lágy, de rugalmas tészta), majd letakarva hagyjuk duplájára kelni.

Töltelék

8 dkg pisztácia
10 dkg cukor
10 dkg vaj

A pisztáciát késes robotgépben finomra daráltam és hozzákevertem a cukrot és a megolvasztott vajat.

A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, megkentem a pisztáciás töltelékkel.  Szorosan feltekertem, a tészta szélét alulra igazítottam, nagyon éles késsel 2 ujjnyi szeletekre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsire raktam egymástól tisztes távolságra.
30 percig pihentettem, 200 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt kész lettek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése