Oldalak

2012. szeptember 23., vasárnap

Kuglóf és BeCake'


Kalandos egy szülinap volt az idei.
Már a reggel sem volt szokványos, ugyanis lekéstem az óvodai ebédfizetést.
Hát na. Üres tankkal nem mertem elindulni a benzinkúttal ellentétes irányba.
Az ebédpénzfelelősnek meg hamarabb kellett elmennie. Legalább aláíratta az óvónéni azokat a papírokat, amiket még a múlt héten kellett volna. Szili beteg volt, így nem találkoztunk.

Korábban...
Már akkor célozgattam rá, hogy tortatálat szeretnék, amikor először hallottam a BeCake'-ről. Be is linkeltem a férjemnek, hátha megrendeli.
Persze hiába vártam nem tette. Így aztán kezembe vettem az irányítást és írattam egy megrendelést. Nyomatékosítva, hogy péntekre aztán itt legyen ám, mert nekem szülinapom lesz.
Vera nagyon jó fej volt és elintézte a pénteki szállítást. Jött is az e-mail, amiben a meglepi ajándékomról írt. Ő nem tudhatta, hogy nem is annyira meglepi. :)

Vissza a szülinaphoz.
A délelőtt szinte eseménytelenül telt. Azon kívül, hogy anyósom felköszöntött, anyukám meg elhívott bevásárolni.
Ja és jött egy e-mail a futártól, hogy csak hétfőn küldik a tortatartót. Grrrrr. Na mindegy. Lényeg, hogy jön.
Délután Barna kezdett furán viselkedni. Titokzatos telefonok. Sűrű anyázás a készülék haldoklása miatt. Egyszer jött a kérdés:
-Mikor mész anyukáddal?
-Fél 5 körül.
-De nekem 5-kor dolgom van!
-Oldd meg szívem, nekem szülinapom van.
-Jó osszuk el a gyerekeket. Én viszek kettőt, ha te is viszel egyet.
-Jó a picit vállalom. :)

Így is lett. Anyu értem jött. Elmentünk vásárolni. Ráérősen válogattunk az egyik áruházlánc ruházati osztályán, amikor hirtelen megszólalt anyu. "Boldog Születésnapot! Válassz bármit és megkapod ajándékba." Váóóó. Oké, akkor kezdjük előröl. :)
Kb. 20 ruha felpróbálása és a megfelelő darabok kiválasztása után megbeszéltük, hogy egyből hazavisz. Aztán parkolóban telefonált és hirtelen nagyon sürgős lett hazavinnie a kutyakaját.
Akkor nem tűnt fel. :)
Alighogy odaértünk hívott férjecském, hogy siessek haza, mert már nagyon hiányolnak. Na ez már annál gyanúsabb volt. Hiszen máskor egész nap elvan 3 gyerekkel is. Ma meg kettővel se bír 2-3 órát?

Hazaértem és... Meglepetés! Megjött a tortatartó! Ott várt az asztal közepén a kuglóffal, amit még délután sütöttem. Szóval eszem-iszom, dínom-dánom. Nagy ünnepléssel zárult a szülinapom! :)

Ja és hogy hogyan csinálta? Az e-mail téves volt. Vagy álca? A futár meg eltévedt. A rossz telefon miatt nem tudott szólni. Végül Barna átszaladt a szomszéd faluba, mert ott beszélte meg a találkát a futárral.

Amikor az ajándékba járó fűszercimkékről kérdeztem elsápadt. "Az is van? Akkor én azt összegyűrtem a csomagolással. Annyira siettem, hogy minden kész legyen mire jössz."
Végül meglett. Nem is volt annyira gyűrött. Azért most 6 lexikon alatt vasalódnak. :)




Két cica tökéletes kuglófját mi is nagyon szeretjük. Ezért úgy gondoltam idén ezt sütöm a szülinapomra torta helyett. Hiszen egy kuglófot 5 perc alatt össze lehet dobni és további 40 perc múlva már kész is.


Hozzávalók
10 dkg vaj
25 dkg porcukor
4 tojás szétválsztva
2 dl tej
25 dkg liszt
1tk sütőpor

A sütőt előmelegítem180 fokra. Kivajazok egy kuglófformát.
A vajat a cukorral habosra keverem. Hozzáadom a tojások sárgáját és a tejet.
A lisztet elkeverem a sütőporral majd hozzákeverem a vajas keverékhez.
Kemény habbá verem a tojésfehérjéket. Óvatosan összeforgatom a tojásos lisztes masszával.
Beleöntöm a kuglófformába és kb. 30 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése