Oldalak

2012. november 9., péntek

Fehérboros - balzsamecetes gomba búzapuliszkával



Van olyan helyzet, hogy valamilyen okból, nagyon gyorsan kell ételt készíteni.
Az egyik kedvenc alapanyagom ilyenkor a gomba. Egyszerű, gyors, laktató. A variációk száma pedig végtelen.

A hosszú hétvégén éppen arcüreggyulladással feküdtem a Tv előtt, amikor belebotlottam Hugh Fearnley-Whittingstall egyik műsorába. Éppen egy esküvőre készített vega menüt. A vendégeknek ez persze meglepetés volt.
A lényeg az egészben, hogy egy hasonló boros gombát készített puliszkával. Konkrétan ezt, ami eszembe juttatta ezt a receptet.
Mivel imádom, rögtön eldöntöttem, hogy ebédre elkészítem.

Kellően megihletődve neki is álltam az elkészítésnek. Sőt a gomba már a serpenyőben volt, amikor rájöttem, hogy maximum két evőkanál kukoricadara van itthon. A kezdeti pánik után úgy döntöttem, hogy búzadarából csinálok köretet. Aztán lesz, ami lesz.
A végeredmény pedig meglepően jó. Olyannyira, hogy a héten ez már a második adag, és szigorúan búzadarapuliszkával rendelte a férjem.

2 főre

50 dkg csiperke gomba
1 közepes fej vöröshagyma (4 dkg)
2 evőkanál olíva olaj
1 ág rozmaring
1,5 dl száraz fehérbor
0,5 dl balzsamecet
1 csapott teáskanál (4 gr) só
bors

2 dl búzadara
3 dl víz
3 dl tej
1 csapott teáskanál (4 gr) só
2 dkg vaj

Egy vastag falú teflonserpenyőben olajat hevítek. A hagymát apróra vágom, közepes lángon üvegesre sütöm a rozmaringgal együtt. A gombát vékonyan felszeletelem és a hagymához adom. Lefedve párolom, amíg kezd összeesni. Leveszem a fedőt, sózom, borsozom és felöntöm borral, majd balzsamecettel. A levét 2/3-ra beforralom. Közben elkészítem a köretet.

A vizet a tejjel összeforralom, sózom és folyamatos keverés mellett beleöntöm a búzadarát. Addig főzöm kis lángon, amíg kezd besűrűsödni. Lehúzom a tűzről, belekeverem a vajat.

Forrón tálalom. Először a puliszkából szedek, rászedem a gombát és meglocsolom a szaftjával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése