Oldalak

2013. február 11., hétfő

Fahéjas kókusztejes köles és az első hét cukor nélkül

Kép innen

Egy hét cukor nélkül? Nem is olyan nehéz!
Még jó, hogy nem mondtam le a húsról, mert a héten két disznótoros kóstolót is kaptunk!

Rájöttem, hogy a mindennapi ételeink legnagyobb részébe nem kell cukor vagy más édesítő.
Ha nagyon nassolni szeretnék, akkor bokormogyorót, mandulát vagy diót veszek elő. Az alma és az aszalt gyümölcsök is nagyon jó rágcsálnivalónak bizonyultak. Bár észrevettem, hogy legtöbbször csak megszokásból nyúlnék az édességes polc felé.
Az első napokban, ha édességet kívántam megittam egy nagy pohár vizet. Ez nem segített a sóvárgáson, de nagyon egészséges. :)
Egyik este rántottát ettünk, tehát a tojást nem kerültük.

Az ovis farsangon elkövettem azt a hibát, hogy megettem az utolsó falat nutellás palacsintát, amit a 2 évesem a tányérján hagyott. Csak akkor tudatosult, amikor már lenyeltem. Kifejezetten rossz szokás a legtöbb szülőnél, hogy gyors bekapja a maradékot. Nálunk is. Én spec. sajnálom kidobni a maradékokat, inkább megeszem. Nem túl egészséges. Le kellene szoknom róla.
Anyukám szerint, amit nem sajnálok a gyereknek adni, azt ne sajnáljam a kutyától/kukától se, ha már nem kell senkinek.

Barna úgy döntött, hogy semmilyen gabona félét nem eszik és húst sem. Sajnos a héten egyre betegebb lett, míg szombaton belázasodott. Végül vasárnap engedélyezett magának egy adag tejberizst.

Kicsit felborult a rend, amikor csütörtök délután találkoztam egy egérrel a hálószobában. Az egérragacs remek gyermekfogó tulajdonságaira tekintettel szombatig anyukáméknál voltunk ill. vasárnap napközben.
Így pénteken, szombaton és vasárnap édesanyám készített nekünk is ebédet.

A gyerekekkel nem voltunk szigorúak. Minden nap kaphatta valami finomságot. Nem csak csokit vagy cukrot, de azért kaptak azt is.

Reggelire általában nyers gyümölcsöt, zöldséget vagy granolát ettünk.

Ebédeink:
zöldséges rizs
édes-savanyú (méz és szójaszósz nélkül) párolt rizzsel
rakott krumpli
csontleves, csülök sült burgonyával
sült kolbász sült krumplival

Vacsorára gyümölcsöket, granolát, húslevesben párolt cukkinit, tepertőt és házi májast, rántottát ettünk.



A következő recept nagyon egyszerű. Egy finom és egészséges reggeli kölesből és kókusztejből.
Bármilyen friss, fagyasztott vagy aszalt gyümölcsöt keverhetünk hozzá. A fahéj elhagyható vagy kakaóporra cserélhető. Így a variációk száma végtelen.
Ez az alap hozzá.

4 főre

20 dkg hántolt köles
6 dl kókusztej
1 tk őrölt fahéj

A kókusztejet a kölessel 5 percig forralom. Lezárom alatta a gázt és fedő alatt hagyom, amíg beszívja a tejet és megpuhul.
Tányérba szedem, (hozzáadom a gyümölcsöket) és megszórom fahéjjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése