Oldalak

2013. augusztus 11., vasárnap

Három frissítő jeges ital



Kánikula, hőségriadó.
Ezek a szavak jellemzik az elmúlt napokat. Valahogy túl kell élni! Ezért nem győzöm gyártani a jégkockákat.
A napom rögtön jeges kávéval szoktam indítani. A következő teendőm pedig a limonádé készítés, narancsfacsarás, hogy reggelire hűvös legyen az innivaló. Én a gyerekek miatt nem teszem be éjszakára, csak 1-2 órára.


Fügefa levél szörp

Krisztinél láttam egy szerintem nagyon különleges ital ötletet. Méghozzá a füge levél szörpöt. A héten őszibarackból készítettem befőttet, és kimaradt kb. fél liter cukorszirup. Gondoltam kipróbálom ezt a rendhagyó hűsítőt. Persze az enyém nem lett olyan szép zöld, viszont rájöttem, hogy a barack és a füge levél jól passzol egymáshoz.
A férjem a saját adagját felöntötte még 3 cl vodkával is. ;)

0,5 l cukorszirup a barack felöntőlevéből
5 nagy füge levél
víz
jég

A fügefa leveleket durvára aprítom, beleszórom a langyos cukorszirupba és összeturmixolom. Fél órát állni hagyom, majd leszűröm.
A szörpöt felöntöm vízzel és teszek bele egy marék jégkockát.


Gránátalmás narancsital

A következő egy narancsos frissítő. Én személy szerint télen-nyáron imádom a frissen facsart narancslét. Vettem is egy elektromos facsarót. Ezt most egy kevés gránátalma sziruppal bolondítottam meg illetve a felnőttek poharába került egy kevés Campari is.

Egy 0,5 literes long drinkes pohárba

jég
4 dl narancslé (frissen facsart vagy 100 %-os)
2 tk Grenadine vagy más gránátalma szirup
2 tk Campari

Egy hosszú pohárba teszek néhány jégkockát, ráöntöm a Grenadinet, és felnőtteknek a Camparit.
Végül felöntöm narancslével.


Citromfüves limonádé

Utoljára pedig a klasszikus limonádét fűszereztem meg egy kis citromfűvel. Talán nem meglepő párosítás. Nagymamám kertjében mindig volt citromfű, így én már egészen kicsi koromban megismerkedtem ezzel a nagyszerű gyógy- és fűszernövénnyel. Volt, hogy csak téptem egy levelet és megdörzsöltem, hogy érezzem az illatát, vagy elrágcsáltam. Nagyon finom különleges aromát ad, még egy egyszerű limonádénak is.

2 l limonádéhoz

1 nagy citrom leve
3 púpos evőkanál cukor
4 ág citromfű
2 l víz
jég

A citrom levét kifacsarom egy kancsóba, hozzáadom a cukrot és elkeverem. A citromfű leveleit leszedem és a két tenyerem között erősen megdörzsölöm. Beleszórom a citromos cukorba, végül felöntöm vízzel.
Egy pohárba jégkockákat teszek, arra öntöm a limonádét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése