Oldalak

2013. szeptember 17., kedd

Segítsüti - Vaníliás karika


Újra szeptember, újra Segítsüti! Kezdődik a licit, most a Magyar Rett SzindrómaAlapítvány javára.
Ez alkalommal másodjára veszek részt az árverésen, mint sütisütő, blogger, édesanya.
A licitálás menetéről, hogyanjáról és miértjéről itt
 olvashattok.
Idén is lehet majd ajándékokat vásárolni. Illetve én - a tavalyi évhez hasonlóan – arra bíztatnék mindenkit, hogy keressen magának olyan társat, partnereket, akivel együtt licitálnak. Rokonok, barátok, kollégák nyugodtan összerakhatják a pénzüket.
Én nagyon szívesen sütök nagyobb adagot, ha valaki jelzi felém, hogy többed magával licitált a süteményre.

Az idén egy örök klasszikus süteményt választottam. Szerintem ezt a legtöbb ember nagyon szereti, életkortól és nemtől függetlenül. Nekem az egyik legnagyobb kedvencem! Szerintem az egyszerűségében rejlik a varázsa.  Nem túl édes vaníliás keksz, vékony étcsokoládé bevonattal a talpán. Természetesen szívesen elkészítem tejcsokoládéval is, ha arra lesz igény.


Idén nem tudom személyesen elvinni a sütiket a nyertesemnek. Személyesen Orosházán veheti majd át vagy postai küldeményként tudom eljuttatni.


Hozzávalók

300 g liszt
130 g puha vaj
65 g kristálycukor
1 vaníliarúd
5 g sütőpor
3 g só
1 nagy tojás (kb. 60 g)

150 g étcsokoládé min. 70 % kakaótartalmú

A cukrot kávédarálón ledarálom a vaníliarúddal. Hozzászitálom a puha vajhoz. A szitálás fontos, hogy ne maradjanak benne nagyobb vaníliadarabok.
Habosra keverem a vaníliás cukrot a vajjal. Hozzáadom a tojást és simára keverem.
A lisztet elkeverem sóval és sütőporral, majd fokozatosan hozzákeverem a vajas masszához. A végén már kézzel gyúrom össze.
Kissé ragacsos lágyabb tészta lesz.
Folpackba csomagolom, és hűvös helyen pihentetem negyed órát.
A sütőt 180 fokra melegítem elő.

Lisztezett deszkán 2 mm-esre nyújtom, 5 centis kiszúróval kiszaggatom, a közepét pedig 1 cm-es kiszúróval. (Nekem ez egy 6 db-os karikakészletben van, de egy tollkupak is megteszi.)
Előmelegített sütőben 12-14 perc alatt készre sütöm. Figyelem, hogy ne piruljon meg a teteje.

Amikor kihűltek a kekszek, beoltó módszerrel temperálom a csokoládét. A kekszek talpát belemártom a csokoládéba. Sütőpapírra sorakoztatom a kész vaníliás karikákat, a csokoládés talpukkal lefelé és hűtőbe teszem, amíg a csokoládé visszaszilárdul. Végül óvatosan leválasztom a süteményeket a sütőpapírról. Jól záródó dobozban tárolom, minden sor alá sütőpapírt téve vagy csokis felükkel összefordítva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése