Oldalak

2014. április 22., kedd

Levendulás baklava



Egyszer sem jutott eszembe házilag baklavát készíteni. Egészen addig, amíg édesanyám ki nem próbálta. Mivel igen jó volt a diótermés anyuék fáján, igyekszünk minél több diós ételt készíteni.
Egy kellemes őszi vagy tavaszi napon jó buli diót törni. Főleg, ha közben anyukámmal beszélgethetek.
Szóval mióta anyu egyszer sütött baklavát, és igen nagy sikere volt, szokásává vált a készítése. Egészen addig bonyolultnak és hosszadalmasnak gondoltam a műveletet, amíg anyu fel nem szólított egy vasárnapi délután "Csináljunk baklavát! Hamar kész lesz, nagyon egyszerű."
Azóta én is készítettem több változatot is. Egyszer pl. nem volt itthon citrom, csak narancs. Nálam azóta a narancslével készült változat elsőbbséget élvez a citromossal szemben.

24 réteslap (bolti, 3 csomag)
50 dkg darált dió
20 dkg olvasztott vaj vagy olaj

Szirup

550 ml víz
80 dkg cukor
2 evőkanál szárított levendulavirág
1 citrom leve

Először a szirupot készítem el.
A vizet a cukorral felforralom, hozzáadom a levendulát. Pár percig tovább forralom,  majd elzárom a lángot és lefedve pihentetem 15 percig. Leszűröm, hagyom kihűlni, végül hozzákeverem a citrom levét.

200 fokra előmelegítem a sütőt.

Egy 30x35-ös tepsit kivajazok vagy kibélelek sütőpapírral.
A réteslapokat kettesével teszem a tepsibe.
Kettőt a tepsibe fektetek, megkenem olvasztott vajjal. Újabb két lapot terítek a tepsibe, megint megkenem. Ráterítem a darált dió felét.
Két réteslappal takarom le, megkenem vajjal. Még két lap, kenés.
Ráterítem a dió másik felét.
Lefedem 2 lappal, megkenem vajjal, majd a tetejére teszem a maradék két réteslapot. A tetejét meglocsolom olvasztott vajjal.

Ráöntöm a szirup felét. Bevagdosom a tetejét, így jelölöm a szeleteket. Először téglalapokra vágom, majd átlósan elfelezem a téglalapokat, így háromszögeket kapok.

10 perc sütés után rálocsolgatom a maradék szirup felét.

30-40 percig sütöm, amíg a teteje piros és ropogós lesz. Végül megöntözöm a maradék sziruppal. Teljesen átvágom a szeleteket és hagyom kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése