Oldalak

2015. szeptember 16., szerda

Oreo torta


Ahogyan közeledett a középső gyermekem születésnapja, azon gondolkodtam, milyen tortát készítsek neki. Aztán megláttam ezt a receptet, és eldöntöttem ehhez hasonlót fogok sütni.
Természetesen mi sem úsztuk meg az Oreo mániát, bár csak halkan merem megsúgni, én személy szerint a Pilóta kekszet jobban szeretem.


Egy 26 cm-es tortaformához

Tészta

4 egész tojás
4 evőkanál cukor
4 evőkanál kakaópor (cukrozatlan)

Krém

35 dkg + 3 dl félzsíros friss sajt (LIDL-ben kapható, 1kg-os vödrös kiszerelésben)
25 dkg cukor
4 dl habtejszín
16 db oreo keksz
0,5 dl víz
15 g zselatin

Díszítés

4 kocka étcsokoládé
1 dl habtejszín
1 evőkanál cukor
12 db oreo keksz

Egy 26 cm-es kapcsos tortaforma alját kibélelem sütőpapírral. A sütőt 180 fokra előmelegítem.
A tojásokat a cukorral robotgéppel habosra keverem, amíg megnő a térfogata, és kifehéredik, alacsonyabb fokozatra kapcsolva kanalanként hozzáadom a kakaóport. Beleöntöm a kibélelt formába, 15-20 perc alatt megsütöm. Rácsra téve kihűtöm, majd visszateszem a kapcsos formába.

Az oreo kekszeket kis darabokra töröm. Felverem a tejszínhabot, hozzákeverem a cukrot, és a friss sajtot, majd beleforgatom az összetört kekszet. A zselatint fél deci vízbe szórom, folyamatosan keverve felforralom, majd a tejszínhabos masszához adom. A krémet a kisült, formába visszatett, tortalapra kenem, elegyengetem. Hűtőbe teszem pár órára, de legjobb egész éjszakára.

Másnap csokit reszelek a tetejére. Felverem a tejszínhabot, cukrot keverek bele, majd habzsákból 12 halmot nyomok a habból a tortat tetejére, körben a szélén. Minden tejszínhabcsúcs tetejére teszek egy oreo kekszet, kissé ferdén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése