Oldalak

2018. április 16., hétfő

Segítsüti - Fanta szelet

Holnap indul a Segítsüti!
Az akció során most a Szent Márton Gyermekmentő Közhasznú Alapítványt támogatjuk.
Ez az alapítvány azért jött létre, hogy egy különleges Gyermekrohamkocsi elindításával segítse az Országos Mentőszolgálat munkáját. Az életveszélyes állapotú csecsemők és kisgyermekek helyszíni ellátása és szállítása különleges szakmai, gyakorlati és műszeres felkészültséget igényel. 
A befolyó pénzből olyan - általában egyszer használatos - eszközöket szeretnénk beszerezni, amiket a Gyermekrohamkocsiban használnak a lélegeztetésre szoruló kisgyermekek kórházak közötti szállítása során. Mivel a rohamkocsiban az intenzív osztályokéval közel azonos felszereltség van, a komplikációk veszélye minimális.
Licitálni a felajánlott 30 csodás süteményre 2018. április 17-én, keddtől egy egyszerű regisztráció után  ITT lehet, az árverés vége pedig 20-án pénteken 16.00 órakor lesz. 17-én reggel kezdenek el felkerülni a blogokba a süti felajánló posztok, nem sokkal később pedig a Segítsüti oldalán is láthatjátok majd az egyes darabokat, és ugyanitt tehetitek meg licitjeiteket is. Minden sütemény kezdő kikiáltási ára 1.000.- forint.
Ismét várjuk minden kedves támogatónk, szimpatizánsunk segítségét, mert 2009 óta töretlenül hiszünk benne, hogy a süti segít.

Én idén a legtöbb gyermek kedvencével, Fanta szelettel készültem.
Ebből egyszerűen nem tudok annyit készíteni, hogy ne fogyjon el egyetlen délután alatt. Nálunk az egyszerűsége miatt ez a sütemény a családi vendégségek, sőt szalonnasütések sztárja.
Az elkészítése pedig nagyon egyszerű, csak győzzük kivárni a hűtési időt.
A sütemény országosan bárhol átvehető személyesen.



Hozzávalók 25 x 35 cm-es tepsihez

A tésztához
2 tojás
15 dkg cukor
2 dkg kakaópor
0,5 dl olaj
2 dl tej
20 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor

A túrókrémhez
75 dkg túró
12,5 dkg tejföl
14 dkg cukor
1 evőkanál citromlé
1 citrom reszelt héja
A narancszseléhez
7 dl szénsavas narancs ízű üdítő
2 csomag vaníliás pudingpor
7 dkg cukor

A sütőt előmelegítem 180 fokra, a tepsit vékonyan kivajazom, megszórom cukrozatlan kakaóporral.
A tésztához az egész tojásokat és a cukrot habverővel habosra keverem. Hozzáöntöm az olajat, majd a tejet, végül kanalanként belekeverem a lisztet, amiben előzőleg elkevertem a sütőport és a kakaóport.
A masszát a tepsibe simítom és 15-20 percig sütöm. Amikor jónak tűnik, a közepébe szúrok egy fogpiszkálót, így ellenőrzöm megsült-e a tészta. Ha a fogpiszkálóra nem ragad tészta, akkor van kész.
A túrókrém hozzávalóit kikeverem, majd a langyosra hűtött tésztára terítem. Én zsírszegény túrót szoktam használni, mert az általában apróbb szemű.
5 dl üdítőt felteszek a főzőlapra és alágyújtok, hogy forrjon fel. Összekeverem a cukrot és a pudingport, majd a maradék 2 dl üdítőből keveset öntök hozzá, csomómentesre keverem, végül hozzáöntöm a 2 dl maradékát és alaposan elkeverem. Amikor felforr a tűzre tett üdítő, hozzáöntöm a pudingos részt, és folyamatosan keverve besűrítem. Amikor megváltozik a színe akkor van kész. Forrón a túrós rétegre öntöm, a tepsit óvatosan mozgatva elterítem.
Hűtőbe teszem a süteményt 3-4 órára, hogy a zselé megdermedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése