Oldalak

2016. február 18., csütörtök

Amerikai fánk



Nem, ez sajnos nem az az igazi amerikai, csak hasonlóan néz ki. Ők nem kelt tésztából csinálják, hanem sütőporosból. Egy viszonylag híg masszát töltenek fánksütő tepsibe. Nekem meg olyanom még nincs.

Az én lányaim imádják ezt a fajta fánkot. Ha velem jönnek valamelyik nagyobb áruházláncba, tuti, hogy nem ússzuk meg fánk nélkül. Teljesen oda vannak a színes mázas, cukorkás darabokért. Számomra érthetetlen a rajongásuk, mert én nem vagyok nagy fánkos. De a gyerek kedvéért mindent, ugye?
Ezért született, fánksütő híján, ez a verzió. Gyakorlatilag egy egyszerű szalagos fánk tésztát készítettem, csak nem olajban sütöttem ki, hanem bedugtam a sütőbe. Persze így az íze és az állaga is más lett, de az én családomnál nyert az ötlet.

A díszítést teljesen rábíztam a két kislányomra, akik most éppen betegszabadságon vannak. Az 5 éves Eszter az étcsokit és a színes cukrot helyezte előtérbe, a 4 éves Rebeka pedig főleg fehér csokival és szívecskékkel operált. Minden elfogultság nélkül mondom, hogy igazán szépen dolgoztak.

20 db kicsi fánk

40 dkg liszt
8 dkg cukor
1 csomag porélesztő
1 csipet só
1,75 dl tej (3,5%)
1 egész tojás
4 dkg olvasztott vaj

5-5 dkg fehér-, tej-, és étcsokoládé
színes tortadara
csokoládé reszelék

A lisztet elkeverem a cukorral, élesztővel, és sóval. Hozzáadom a tejet és a tojást és elkezdem dagasztani. Amikor összeáll, vékony sugárban hozzáöntöm az olvasztott vajat, és addig dagasztom, amíg selymes, kicsit lágyabb tésztát kapok, ami elválik a kezemtől és az edény falától.
Lefedve duplájára kelesztem (kb. 1 óra). Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtom. Kiszaggatom egy 7 cm-es átmérőjű kerek szaggatóval, majd mindnek kiszúrom a közepét 3 centis formával. Megint duplájára kelesztem (15-20 perc). Előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt aranyszínűre sütöm.

Ha kihűltek a fánkok, felolvasztom a csokikat. Én most kompótos tányérokba tördeltem őket, és mikróban melegítettem, gyakran megkeverve. A fánkokat a felolvasztott csokiba, majd rögtön a cukorba mártom. Hagyom a mázat megdermedni.

Díszítéshez használhatók még vágott magvak, vagy csorgathatunk a csokiba mártott fánkokra, más színű csokival csíkokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése